Shockwave Therapie

Behoort u tot de talloze patiënten die aan chronische pijn lijden en die al het mogelijke hebben geprobeerd om ervan verlost te raken? Heeft u al injecties, medicatie, fysiotherapie, relaxatiemethodes enz. geprobeerd? Keerde uw pijn altijd na korte tijd weer terug, vaak erger dan voorheen?

Diverse wetenschappelijke studies tonen aan dat shockwave therapie bij diverse aandoeningen vaak erg goede resultaten geeft. Chronische pijn wordt vaak veroorzaakt door ontstekingen of verkalkingen van pezen of van de slijmbeurs. Extracorporale shockwave therapie (ESWT) wordt beschouwd als een van de meest innoverende ontwikkelingen in de recente pijnbehandeling. In tegenstelling tot conventionele behandelmethodes kan bij ESWT de oorzaak van de pijn worden bestreden, zonder medicatie of chirurgie. Succesvolle resultaten worden reeds bereikt na enkele behandelsessies.

De indicaties voor Shockwave therapie bij Fysiotherapie4u:
  • Behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie
  • Kortdurende behandeling (5 tot 10 minuten per sessie)
  • Uitstekend therapiesucces na gemiddeld 4 tot 5 behandelingen
  • Behandeling van de oorzaken in plaats van de symptomen
  • Pijnverzachting en herstel van de volledige mobiliteit na enkele dagen
  • Dankzij shockwave therapie kan een injectie of zelfs een operatie overbodig blijken

Hoe ziet een shockwave behandeling eruit?

Allereerst wordt op basis van een gesprek en een lichamelijk onderzoek het pijngebied door de fysiotherapeut of arts gelokaliseerd. In een groot aantal gevallen wordt aanvullend onderzoek gedaan door middel van echografie. Nadat de diagnose gesteld is en gebleken is dat shockwave therapie geïndiceerd is, wordt het pijngebied blootgesteld aan korte shockwave impulsen. Dit gebeurt met behulp van een ‘ behandelpistool’ of ‘behandelkop’. De behandeling duurt kort, zo’n 5-10 minuten per sessie. De zittingen hebben meestal een behandelinterval van zo’n 7-10 dagen, afhankelijk van het probleem.

De voordelen van shockwave therapie:

• Behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie
  • Kortdurende behandeling (5 tot 10 minuten per sessie)
  • Uitstekend therapiesucces na gemiddeld 4 tot 5 behandelingen
  • Behandeling van de oorzaken in plaats van de symptomen
  • Pijnverzachting en herstel van de volledige mobiliteit na enkele dagen

Shockwave vergoeding

De Shockwave vergoeding maakt niet standaard onderdeel uit van uw verzekeringspakket of uw aanvullende pakket, maar wij kunnen dit compenseren met uw verzekering voor fysiotherapie.  De Shockwave vergoeding varieert per zorgverzekeraar. We adviseren u daarom om altijd contact met ons op te nemen voor meer informatie over de vergoeding. U kunt dit doen via e-mail (info@fysiotherapie4u.nl) of door ons te bellen op 010-4151095. Wij horen steeds vaker dat verzekeraars op individuele basis wel tot vergoeding overgaan. Bij Achmea ( AV Royaal ) bijvoorbeeld geldt een vergoeding voor de Shockwave behandeling van € 50,– per behandeling met een maximum van € 250,– per jaar.

Fysiotherapie4u brengt voor iedere shockwave behandeling 27,50 euro in rekening, naast een zitting fysiotherapie voor de reguliere behandeling en deze wordt rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd ( mits fysiotherapie door uw zorgverzekeraar vergoed wordt). Voor de Shockwave behandeling zijn er enkele zorgverzekeraars die dit vergoeden vanuit de aanvullende verzekering “alternatieve geneeswijzen”, maar er zijn echter ook zorgverzekeraars die andere vergoedingsvormen hanteren. Ook hier geldt wederom, neemt u altijd contact met ons op. Wij helpen u graag verder!

Om u zoveel mogelijk van dienst te kunnen zijn proberen wij de kosten voor de behandeling met de Shockwave zo laag mogelijk te houden. Onthoud dat u bij Fysiotherapie4u  naast de Shockwave behandeling ook nog meerdere echo’s krijgt gedurende het traject om de klacht exact te kunnen diagnosticeren en gedurende de behandelingen de resultaten zichtbaar te kunnen maken. Bij andere partijen die dit niet op deze manier aanbieden  hebben wij de ervaring ( vanuit patiënten die uiteindelijk toch bij ons terecht komen na slechte ervaringen bij anderen ) dat goedkoop uiteindelijk duurkoop blijkt te zijn.

Zorgkaart Nederland

We krijgen op Zorgkaart Nederland een 9.9
Bent u ook zo tevreden met onze
diensten? Laat dan ook een